جشن پوشیدن سویشرت شمعی ادیداس در هند لغو شد

علاوه بر سویشرت شمعی ادیداس هودی نیز وجود دارد و اکنون تفاوت بین آنها آشکارتر است.

سویشرت ها از ورزش به دنیای مد آمدند ورزشکاران با چنین پلیورهای بافتنی نازک بدون زیپ تمرین می کردند.

پس از آن، آرم های تیم های ورزشی روی سویشرت ها و بعداً دانشگاه ها ظاهر شد به لطف دانش آموزان بود که گرمکن ها به دنیای معمولی رفتند و از جمله چیزهای دیگر در کمد لباس های زنانه مستقر شدند.

سویشرت‌های کلاسیک خاکستری بودند، اما امروزه می‌توانند هر رنگی داشته باشند و با عجیب‌ترین دکور باشند.

منشا این سویشرت به اواخر قرن نوزدهم برمی گردد و مستقیماً به لئو نیکولایویچ تولستوی مربوط می شود در واقع به همین دلیل به آن می گویند.

تولستوی دوست داشت یک پیراهن گشاد ساده بپوشد بدون اینکه آن را در شلوارش فرو کند در آن زمان، چنین نگاهی نسبتاً عجیب و غریب به نظر می رسید و نویسنده به نوعی تأثیرگذار مد تبدیل شد.

سویشرت

پیروان او که به عنوان پوپولیست نیز شناخته می شوند، به سرعت به این روند پی بردند.

امروزه یک سویشرت ورزشی را می توان هر سویشرت ورزشی با برش آزاد نامید و فرقی نمی کند زیپ داشته باشد، جیب داشته باشد یا مقنعه، چه با کتیبه تزئین شده باشد، چه گلدوزی یا با خز تزئین شده باشد.

نام کت اسپرت هودی از کلمه انگلیسی هود (هود) گرفته شده است هودی تاریخچه خود را به دهه 1930 برمی‌گرداند در ابتدا، چنین سویشرتی برای کسانی بود که در سرما کار می کردند.

نیم قرن بعد، هودی ها با جرم و جنایت ارتباط نزدیکی پیدا کردند: کاپوت به مجرمان خیابانی کمک می کرد چهره خود را پنهان کنند و برش حجیم امکان مخفی کردن سلاح ها و مواد ممنوعه را فراهم می کرد.

کمی بعد، هودی‌ها توسط هیپ‌هاپرها پوشیده شدند، که کارشان حول محور فرهنگ خیابانی و جنایی ساخته شده بود.

آخرین نقش در تبلیغ هودی توسط سیلوستر استالونه یا به عبارت بهتر شخصیت او در فیلم فرقه ای “راکی” ایفا نشد که پس از اولین نمایش آن هودی شهرت واقعاً محبوبی به دست آورد.