فناوری دیابت راه طولانی را پیموده است.

از دستگاه‌های اندازه‌گیری قند خون و پایش مداوم گلوکز (CGM) گرفته تا پمپ‌های انسولین پیشرفته و موارد دیگر، استفاده از دستگاه‌ها آسان‌تر و کمتر تهاجمی است. گزینه های زیادی وجود دارد تا بتوانید بهترین گزینه را پیدا کنید.

زمانی که به دیابت مبتلا شدم، کاش می دانستم تشخیص دیابت سخت است، به خصوص اگر فرد دیگری را نشناسید که با آن زندگی می کند. ممکن است احساس کنید که زندگی شما در یک لحظه تغییر کرده است و احتمالاً سؤالاتی را که باید بپرسید یا گزینه های موجود را نمی دانید. بسیاری از مردم به جای اینکه از دیگران حمایت کنند، دیابت خود را از دیگران پنهان می کنند.

بیشتر بخوانید: گان کلاه شلوار یکبار مصرف

قلم انسولین هوشمند چیست؟

نسل جدید دستگاه های تحویل انسولین متصل ممکن است به ساده کردن روال شما کمک کند. قلم انسولین هوشمند یک قلم انژکتوری قابل استفاده مجدد با یک برنامه هوشمند است که می تواند به افراد مبتلا به دیابت کمک کند تا تحویل انسولین را بهتر مدیریت کنند.

این سیستم هوشمند دوزها را محاسبه و ردیابی می کند و یادآورها، هشدارها و گزارش های مفیدی را ارائه می دهد. آنها می توانند به شکل یک افزودنی به قلم انسولین فعلی شما یا یک فرم قابل استفاده مجدد که از کارتریج های از پیش پر شده به جای ویال یا قلم های یکبار مصرف استفاده می کند.
قلم های انسولین هوشمند بازاری به سرعت در حال رشد هستند. چرا؟ زیرا معمولاً مقرون به صرفه‌تر، استفاده آسان‌تر هستند و مزایای و پیشرفت‌های زیادی را برای افرادی که برای مدیریت دیابت خود به انسولین وابسته هستند، ارائه می‌دهند.

کمک فن آوری بالا برای مدیریت بهتر دیابت شما بزرگترین چالش برای بسیاری از کاربران قلم انسولین (تزریق چندگانه روزانه) عبارتند از:

مقدار دوز: چه مقدار تزریق شود

زمان مصرف: ماندگاری، دما و شرایط نگهداری

کیفیت انسولین: ماندگاری، دما و شرایط نگهداری درباره قلم انسولین هوشمند بیشتر بدانید انتخاب دستگاه اندازه گیری قند خون مناسب برای اکثر مردم، اندازه گیری قند خون تنها بخشی از زندگی است. به همین دلیل است که درست کردن آن مهم است.

دو نوع اصلی، قند سنج استانداردی هستند که از یک قطره خون برای بررسی سطح شما در آن لحظه استفاده می‌کنند و مانیتورهای مداوم قند (CGM) که قند خون شما را به طور منظم در روز یا شب بررسی می‌کنند.

سبک زندگی شما از بین این دو گزینه، انتخاب های بیشتری نسبت به همیشه وجود دارد، از طرح های ابتدایی گرفته تا مدل های پیشرفته تر که تمام زنگ ها و سوت ها را دارند. و فانتزی لزوما بهتر نیست.

فناوری کمک بسیاری به زندگی بشر کرده است. تولیدی لباس یکبار مصرف بیمارستانی با کمک فناوری محصولات باکیفیتی تولید کرده و به دست مصرف کننده رسانده است.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

سهولت استفاده: برخی از مترها برای عملکرد ساده‌تر ساخته شده‌اند، خواه دکمه‌های بزرگ‌تر، صفحه‌های روشن یا قابلیت‌های صوتی.

هزینه و پوشش بیمه: مترها از نظر قیمت متفاوت است و برخی از بیمه‌گران پوشش را به مدل‌های خاصی محدود می‌کنند. با بررسی با ارائه دهنده خود شروع کنید تا بدانید که آنها چه چیزی را پوشش می دهند.

بازیابی اطلاعات: در نظر بگیرید که متر چگونه اطلاعات شما را بازیابی می کند و آیا می توانید داده ها را در رایانه یا دستگاه تلفن همراه بارگیری کنید تا به اشتراک گذاری آن با تیم مراقبت دیابت خود آسان تر شود.

انعطاف‌پذیری: اگر از دستگاه اندازه‌گیری قند خون استفاده می‌کنید و از نیش زدن انگشت خسته شده‌اید، یک مانیتور سایت جایگزین وجود دارد که به شما امکان می‌دهد از بازو، ران یا کف دست خود نمونه خون بگیرید.

نوک انگشت کمتر با CGM اگر نوع 1 یا نوع 2 دارید و فقط می خواهید قند خون (گلوکز خون) خود را بهتر مدیریت کنید، پایش مداوم گلوکز ممکن است برای شما مناسب باشد.

بیشتر بخوانید: رول روتختی بیمارستانی

CGM ها سطوح گلوکز خون شما را به صورت بلادرنگ گزارش می کنند (به عنوان مثال هر پنج دقیقه در طول روز)، زمانی که گلوکز شما به حد بالا یا پایین می رسد به شما هشدار می دهند و بینشی در مورد روند گلوکز ارائه می دهند. درباره پایش مداوم گلوکز و زمان در محدوده بیشتر بیاموزید.

CGM ها از طریق حسگری که روی پوست شما قرار می گیرد کار می کنند. خوانش ها را به یک دستگاه ضبط کوچک منتقل می کند. چه دیابت خود را با پمپ، تزریق روزانه یا داروهای خوراکی مدیریت کنید، CGM می تواند به شما در مدیریت قند خون کمک کند.

آیا CGM برای شما مناسب است؟

بسیاری از افراد مبتلا به نوع 1 و نوع 2 می توانند از استفاده از CGM بهره مند شوند. کسانی که بیشترین سود را خواهند داشت افرادی هستند که در رسیدن و حفظ قند خون مورد نظر مشکل دارند.

CGM ها مخصوصاً در مواردی مفید هستند که اغلب موارد پایینی دارید و از زمان وقوع آن غافل هستید (ناآگاهی از هیپوگلیسمی). حتی اگر کنترل خوبی در مدیریت دیابت خود دارید، باز هم ممکن است بخواهید از CGM برای راحتی و از بین بردن نیش انگشت استفاده کنید.

با این حال، باید به خاطر داشته باشید که اگر دیابت خود را بدون استفاده از CGM به خوبی مدیریت می کنید، بیمه شما ممکن است آن را پوشش ندهد، ممکن است آن را غیر ضروری تلقی کنند.

با پمپ های انسولین، این انتخاب شماست نکته مهمی که باید بدانید این است که یک پمپ گزینه هایی را در اختیار شما قرار می دهد. می‌توانید یک پمپ تهیه کنید، آن را برای مدتی بپوشید، تصمیم بگیرید آن را متوقف کنید، و اگر فکر می‌کنید با درمان شما سازگاری بیشتری دارد، آن را دوباره راه‌اندازی کنید.
با بیمه خود کار کنید تا با هر چیزی که برای شما مفید است، مطابقت داشته باشد. پمپ ها یک قطعه سخت افزار اضافی هستند که به بدن شما متصل می شوند. آنها طوری برنامه ریزی شده اند که انسولین را به طور مداوم (پایه)، یا به صورت دوز افزایشی (بولوس) نزدیک به زمان غذا برای کنترل افزایش قند خون بعد از غذا ارائه کنند.آنها با تقلید از ترشح طبیعی انسولین بدن شما کار می کنند.

بیشتر بخوانید: ساق دست نایلونی

آیا پمپ برای شما مناسب است؟

اگر پزشک شما تشخیص دهد که پمپ برای شما گزینه خوبی است، مهم است که قبل از خرید هر چیزی با ارائه دهنده بیمه خود مشورت کنید. اکثر ارائه دهندگان بیمه پمپ ها را پوشش می دهند، اما گاهی اوقات ممکن است پوشش داده نشوند و پمپ ها گران باشند.
علاوه بر هزینه، برخی از ملاحظات در هنگام تهیه پمپ عبارتند از سبک زندگی، تعهد و ایمنی. درباره مزایا و معایب پمپ های انسولین و اینکه آیا پمپ های انسولین برای شما مناسب هستند بیشتر بدانید.

به یاد داشته باشید، استفاده از پمپ به این معنی نیست که دیگر نیازی به بررسی قند خون خود ندارید. و ممکن است کمی به آن عادت کنید، از راه اندازی و قرار دادن آن تا مدیریت روزانه آن. مطمئن شوید که با تیم مراقبت از دیابت خود در مورد نحوه استفاده صحیح از پمپ انسولین و نحوه بررسی درست کارکرد آن صحبت کرده اید.بیشتر بخوانید: فروش کلاه یکبار مصرف پزشکی

پمپ های CGM-انسولین متصل و سیستم های “حلقه بسته”.

یک گزینه جدیدتر برای بررسی استفاده از پمپ ترکیبی CGM-انسولین است. پمپ انسولین شما می‌تواند داده‌های گلوکز شما را از حسگر CGM ادغام کند و تغییراتی را در دوز انسولین پیشنهاد کند یا مقدار مناسب پس‌زمینه یا انسولین پایه را به تنهایی تنظیم کند. این حالت زمانی ایجاد می‌شود که شما زیاد می‌روید (انسولین بیشتری مورد نیاز است) – یا زمانی که قند خون شما پایین می‌آید (انسولین باید تعلیق شود) – بنابراین لازم نیست زیاد به آن فکر کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که همچنان باید انسولین را برای وعده های غذایی تجویز کنید. با چندین گزینه موجود و نوظهور در بازار، می توانید گزینه ای را انتخاب کنید که با سبک زندگی و بودجه شما بهترین کار را دارد.