معیارهای انتخاب دستگاه اندازه گیری قند خون چیست؟

نظارت خود بر قند خون در دهه 1970 با افزایش تعداد افراد مبتلا به دیابت ظاهر شد. این تکنیک برای نظارت بر تعادل دیابت سپس به سرعت و در مقیاس وسیع گسترش می یابد. این برای بیمار دیابتی شامل اندازه گیری و پایش سطح قند خون خود با استفاده از دستگاه قند سنج است.

دو نوع دیابت وجود دارد: دیابت نوع 1 و نوع 2. دستگاه پزشکی که در این مقاله در مورد آن صحبت می کنیم به دیابت نوع 1 (یعنی افرادی که نیاز به نمونه برداری روزانه دارند) اختصاص دارد.

گلوکومتر به درک بهتر و مدیریت بیماری کمک می کند. علاوه بر این، استقلال خاصی را فراهم می کند. به لطف این دستگاه، در زمان صرفه جویی می کنید: نیازی نیست همیشه به پزشک مراجعه کنید!

دستگاه قند خونعلاوه بر جلوگیری از ناراحتی ناشی از هیپوگلیسمی، دستگاه قند خون این امکان را به شما می دهد که اثربخشی داروهای خود را به صورت روزانه کنترل کنید و بررسی کنید که آیا سبک زندگی شما مناسب است یا خیر. شما قادر خواهید بود رژیم غذایی خود را هم از نظر محتوای قند در وعده های غذایی و هم از نظر منظم بودن یا میان وعده ها بهبود دهید.

معیارهای انتخاب برای انتخاب دستگاه اندازه گیری قند خون چیست؟

مانیتور قند خون در سال های اخیر به طور گسترده ای توسعه یافته است. مدل های زیادی در بازار وجود دارد. ممکن است بین چندین مرجع تردید داشته باشید و ندانید که انتخاب خود را بر چه معیاری قرار دهید. وحشت نکنید ! ما لیستی از موارد مهم را برای شما آماده کرده‌ایم که باید قبل از خرید قند سنج خود در نظر گرفته و مقایسه کنید:

1- پوشش بیمه سلامت متقابل: قیمت گلوکومتر عنصری غیر قابل اغماض است. با بیمه درمانی متقابل خود مشورت کنید، زیرا ممکن است لیستی از گلوکومترهای تایید شده را داشته باشد.

2- روش نمونه گیری خون: به طور کلی برای جمع آوری خون لازم برای آنالیز باید نوک انگشت خود را خارش دهید. با این حال، گلوکومترهای حسگر وجود دارد که شما را از نیش نجات می دهد.

3- نوع ساپورت کنترل خون: قطره خون گرفته شده را می توان به خوبی روی نوار یا الکترود قرار داد. متداول ترین روش روش نواری است، اما در حال حاضر دستگاه های الکترودی بیشتر و بیشتر شده است.

4- سهولت خواندن بر روی صفحه: نتایج به طور مستقیم بر روی صفحه نمایش LCD نمایش داده می شود که برای افراد دارای معلولیت بینایی کاربردی است. هر مدل یک صفحه نمایش کم و بیش بزرگ دارد.

5 – اتصال گلوکومتر و تعامل آن با رایانه شخصی / مک / تلفن هوشمند: گلوکومترها پیشرفت های فناوری را دنبال کرده اند. برخی از مدل ها می توانند از طریق USB یا بلوتوث به رایانه شخصی یا تلفن همراه متصل شوند تا مقادیر اندازه گیری شده را انتقال داده و آنها را ذخیره کنند. این به شما امکان می دهد تا روند تکامل سطح گلوکز خون خود را بهتر دنبال کنید.

6 – نوع سیستم منبع تغذیه: دستگاه های اندازه گیری قند خون می توانند با استفاده از باتری کار کنند یا با اتصال USB شارژ شوند.

7 – حافظه: کاربردی ترین دستگاه ها می توانند تا 360 اندازه گیری را ذخیره کنند. برخی از آنها میانگین های اندازه گیری را برای 7 یا 14 روز ارائه می دهند و به شما یک نمای کلی از کنترل قند خون خود می دهند.

8 – کالیبراسیون خودکار: برای هر دسته جدید از نوارها، گلوکومترها نیاز به کالیبراسیون دارند. برای برخی از مدل ها باید کد نوشته شده روی جعبه نوارها را به صورت دستی وارد کنید. برای دیگران، اسکن بارکد چاپ شده کافی است. همچنین مدل هایی با کارت های هوشمند یکپارچه وجود دارد: آنها امکان جلوگیری از کالیبره کردن دستگاه را فراهم می کنند. توجه، دستکاری بد در کالیبراسیون می تواند منجر به اندازه گیری های اشتباه شود.

توجه داشته باشید که دستگاه به تنهایی کافی نیست: شما همچنین به لوازم جانبی دستگاه اندازه گیری قند خون مانند نوار تست یا لانست نیاز خواهید داشت.