در حالی که مانیتورهای انگشتی برای مدت طولانی یکی از پایه‌های اصلی در مدیریت دیابت بوده‌اند، نیش زدن انگشت برای گرفتن نمونه خون چندین بار در روز می‌تواند دردناک و زمان‌بر باشد.
بیشتر بخوانید: اسکراب پزشکی طرح دار

 

با این حال، هنوز هم برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم است که بر روی خوانش قند خون خود نظارت داشته باشند  . تعداد دفعات در روز به تشخیص فردی شما و برنامه درمانی که پزشک شما تجویز کرده است بستگی دارد.

بسیاری از چیزها مانند استرس، بیماری و ورزش نیز می توانند بر قند خون شما در طول روز تأثیر بگذارند.

به این ترتیب، بسیاری به دنبال جایگزین هایی برای آسان تر کردن روند هستند. در چند سال اخیر، چندین فن‌آوری جدید برای کمک به توسعه مانیتورهای قند خون بدون نیش انگشت وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: قیمت لباس ایزوله کرونا

چه به دنبال یک دستگاه سنجش قند خون باشید که از نمونه خون استفاده می کند یا یک مانیتور غیرتهاجمی، قبل از انتخاب یک متر باید چندین فاکتور را در نظر بگیرید.

بیمه

اولین قدم خوب این است که با شرکت بیمه خود چک کنید تا ببینید کدام مانیتور به طور جزئی یا کامل پوشش داده شده است. دانستن محدوده قیمت خود می‌تواند با کمک به محدود کردن جستجوی شما، کار را آسان‌تر کند. از آنجایی که احتمالاً روزانه چندین نوار تست را پشت سر می گذارید، این زمان خوبی برای بررسی اینکه آیا طرح بیمه شما نوارهای آزمایش را پوشش می دهد یا خیر است.

بیشتر بخوانید: کلاه دندانپزشکی زنانه

دقت

دقت در انتخاب مانیتور قند بسیار مهم است. به هر حال، دوز انسولین و گزینه های درمانی شما به آنچه نتایج می گویند بستگی دارد.

این سازگاری نباید خارج از اختلاف سنج آزمایشگاهی 15 درصد بالاتر یا پایین‌تر مورد قبول سازمان غذا و دارو (FDA) باشد.

نمایش داده ها

نمایش داده ها ضروری است زیرا باید بتوانید اعداد را روی صفحه ببینید. اگر مشکل بینایی دارید، یک صفحه نمایش بزرگتر یا یک مانیتور مجهز به قابلیت صوتی برای “گفتن” نتایج با صدای بلند می تواند مفید باشد.

بیشتر بخوانید: کاور آستین اسپان باند

برخی از مانیتورهای گلوکز همچنین دارای یک صفحه نمایش با نور پس زمینه هستند که مشاهده صفحه نمایش را در شب و در محیط های کم نور آسان تر می کند.

راحتی در استفاده

از آنجایی که احتمالاً چندین بار در روز از دستگاه خود استفاده خواهید کرد، داشتن دستگاهی که استفاده از آن آسان باشد مفید است. اگر دستگاه خیلی پیچیده است (مثلاً نیاز به کدنویسی دارد یا خواندن آن خیلی طولانی است)، احتمال استفاده از آن کمتر است.

اندازه

هرچه راحت تر از مانیتور استفاده کنید، بهتر است.

به عنوان مثال، اگر زیاد در حال حرکت هستید، یک مدل جمع و جور ممکن است برای نیازهای شما مناسب تر باشد. شما نمی خواهید در دست گرفتن دستگاهی که خیلی کوچک است احساس ناراحتی کنید، بنابراین ممکن است ایده خوبی باشد که اندازه آن را قبل از خرید آزمایش کنید.

بیشتر بخوانید: رول روتختی بیمارستانی

ویژگی های اضافی

برخی ویژگی‌ها، مانند اتصال بلوتوث یا ظرفیت ذخیره‌سازی، استفاده از مانیتور را آسان‌تر و سرگرم‌کننده‌تر می‌کنند. به عنوان مثال، اگر ترجیح می‌دهید به جای یادداشت کردن، خوانش‌های خود را روی دستگاه ضبط کنید، در حال حاضر گزینه‌های زیادی وجود دارد.

همچنین می‌توانید دستگاهی را بیابید که دارای مهرهای زمان و تاریخ برای مشاهده بهتر الگوهای سلامتی است.