نخ دروگر دلیل آتش سوزی ساختمان پلاسکو اعلام شد

چه نخ دروگر رشته ای پیوسته باشد یا از منگنه تولید شده باشد، اندازه آن برای اکثر تولیدات طناب بسیار کوچک است نخ های طناب را می توان با پیچاندن یا با پیچاندن نخ ها به یکدیگر جمع کرد تا یک رووینگ موازی تشکیل شود.

به عنوان یک قاعده کلی، پیچش بهتر است زیرا به نخ طناب مونتاژ شده یکپارچگی ساختاری می بخشد و استحکام آن را حفظ می کند.

زاویه مارپیچ بیرونی نخ طناب معمولاً در حدود 5 تا 10 درجه است معمولاً کل مجموعه نخ های نساجی در یک عملیات واحد در یک نخ طناب ترکیب می شوند.

اما گاهی اوقات در دو مرحله پیچ اول و دوم انجام می شود برای مثال، نخ‌های طناب برای طناب‌های سه‌رشته‌ای و طناب‌های بافته‌شده هشت‌رشته‌ای را می‌توان با پیچاندن سه نخ تاب اول با هم در یک فلای‌تیستر ساخت.

CPY ها را می توان با پوشش دادن نخ های نساجی سنتی با یک لایه رسانا تولید کرد.

روش غوطه ور کردن و خشک کردن احتمالاً ساده ترین روش برای تولید چنین پوشش رسانایی است.

در این روش ابتدا محلولی با حل کردن یا پراکندگی مواد رسانا در یک حلال تهیه می شود.

سپس این محلول به طور مستقیم روی نخ های نساجی زیرلایه اعمال می شود با تبخیر حلال، یک لایه رسانا روی سطح نخ رسوب می‌کند.

برای افزایش رسانایی، این فرآیند غوطه ور کردن و خشک کردن ممکن است چندین بار تکرار شود مواد رسانا مورد استفاده برای پوشش ممکن است شامل ICP ها، ذرات فلزی، CBs و CNT ها باشد.

چندین روش پوشش جایگزین مانند مسواک زدن دستی و رنگ‌آمیزی با اسپری را می‌توان انواعی از روش غوطه‌ور کردن و خشک کردن در نظر گرفت.

این تکنیک کاملاً ساده است و نیازی به تجهیزات گران قیمت یا عملیات پیچیده نیست توجه داشته باشید که رسانایی نخ های پوشش داده شده به یکنواختی توزیع مواد رسانا در محلول ها بستگی دارد.