خوردن بادام کوهی شهرکرد در افغانستان اجباری است

آجیل از دیرباز به عنوان یکی از سالم ترین تنقلات شناخته می شود، به خصوص بادام کوهی شهرکرد که فواید آن افسانه ای است.

علاقه مندان به آجیل های غنی از ویتامین E کاملا مطمئن هستند که این آجیل باعث درخشان شدن پوست، موهای سالم و عملکرد خوب مغز می شود اما آیا همه این ادعاها موجه است؟ به طور خلاصه بله.

بادام (که در واقع به دانه اشاره دارد، نه آجیل) در واقع سرشار از مواد مغذی است.

اکنون گزینه های زیادی برای نحوه خوردن آن وجود دارد: به شکل شیر جایگزین، کره، آرد و البته به طور سنتی، به عنوان یک مغز کامل متخصصان تغذیه توصیه می کنند که بادام را به انواع غذاها اضافه کنید: در صبحانه، سالاد و سس.

این آجیل منبع عالی امگا 3، یک اسید چرب غیراشباع چندگانه، پروتئین، فیبر و ویتامین ها است.

فقط یک مشت بادام حاوی 1/8 پروتئین مورد نیاز روزانه شماست و به خصوص برای گیاهخواران ضروری است.

مطالعات متعدد نشان داده اند که بادام کوهی به حفظ سطح طبیعی کلسترول خون کمک می کند که تأثیر مفیدی بر سلامتی دارد.

بادام کوهی یک انبار ویتامین E است 37 درصد ارزش روزانه در یک مشت آجیل ویتامین E از اکسیداسیون کلسترول در سلول ها جلوگیری می کند، که محافظت در برابر بیماری های قلبی و پیشگیری از بیماری آلزایمر را فراهم می کند.

در کند کردن روند پیری، ویتامین E نیز در خط مقدم است از سلول های پوست محافظت می کند و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند.

بر خلاف بسیاری از غذاهای دیگر که برچسب “درمان سرطان” دارند، نشان داده شده است که بادام در کاهش خطر ابتلا به سرطان مفید است.

آخرین تحقیقات دانشگاه مکزیکوسیتی نشان داد که مصرف منظم آجیل خطر ابتلا به سرطان سینه و روده بزرگ را 2 تا 3 برابر کاهش می دهد.

فقط 50 گرم بادام کوهی در روز باعث تقویت دیواره رگ های خونی، افزایش سطح آنتی اکسیدان ها در خون، کاهش فشار خون و بهبود جریان خون می شود