شیشه لمینت 10 میل که با سخت ترین ابزار شکسته نمی شود

شیشه لمینت 10 میل با چسباندن دو یا چند لایه شیشه معمولی آنیل شده یا تمپر شده با یک لایه میانی پلاستیکی، معمولاً پلی وینیل بوتیرال (PVB)، پلی اورتان ترموپلاستیک (TPU) یا اتیلن-وینیل استات (EVA با پیوند متقاطع) تولید می شود.

این لایه به منظور بهبود خواص مکانیکی مانند استحکام ضربه، چقرمگی شکست، و حالت‌های شکست در شیشه‌های چند لایه است لایه میانی پلاستیکی توسط شیشه ساندویچ می شود و سپس از طریق یک سری غلتک یا سیستم کیسه خلاء عبور داده می شود تا هر کیسه هوا را خارج کند. سپس مجموعه برای ذوب اولیه گرم می شود.

این مجموعه‌ها سپس تحت فشار در اتوکلاو (فر) حرارت داده می‌شوند تا محصول پیوندی نهایی به دست آید (در مورد EVA ترموست کاملاً متقابل). رنگ بالای شیشه جلوی برخی خودروها در PVB است. همچنین، فیلم‌های PC رنگی را می‌توان با مواد گرماسخت EVA، در طول فرآیند لمینیت، ترکیب کرد تا یک شیشه رنگی به‌دست آید.

چاپ دیجیتال اکنون برای کاربردهای معماری با چاپ مستقیم روی شیشه، و سپس لمینیت یا چاپ مستقیم بر روی PVB، همانطور که در مورد فرآیند علامت تجاری Dupont SentryGlas Expressions وجود دارد، در دسترس است تصاویر CMYK کامل را می توان قبل از فرآیند اتوکلاو در لایه بینابینی چاپ کرد و نمایش شفاف شفافی ارائه کرد این فرآیند در صنایع معماری، طراحی داخلی و تابلوسازی رایج شده است.[نیازمند منبع]

هنگامی که یک EVA گرماسخت در طول فرآیند به درستی لمینت شد، شیشه را می توان بدون قاب در معرض دید قرار داد. در شیشه لمینت نباید نفوذ آب/رطوبت، تغییر رنگ بسیار کم، و بدون لایه لایه شدن وجود داشته باشد، به دلیل سطح بالایی از اتصال (مقطع اتصال).[3] پیشرفت های جدیدتر باعث افزایش خانواده ترموپلاستیک برای لمینیت شیشه شده است. علاوه بر PVB، دیگر مواد لمینیت شیشه ای ترموپلاستیک مهم امروزی عبارتند از اتیلن-وینیل استات (EVA)، ترموست EVA، [24] و پلی اورتان ترموپلاستیک (TPU). چسبندگی TPU نه تنها به شیشه، بلکه به لایه های پلیمری نیز زیاد است.

از سال 2004، لایه‌های پلی‌اتیلن ترفتالات متالایز و الکترورسانا (PET) به‌عنوان بستری برای دیودهای ساطع نور استفاده می‌شوند و روی شیشه یا بین شیشه‌ها لمینیت می‌شوند. برای ایجاد یک رنگ شفاف دائمی برای پانل شیشه ای چند لایه می توان لایه های رنگی را اضافه کرد همچنین می‌توان یک لایه میان‌لایه قابل تعویض اضافه کرد تا صفحه‌ای ایجاد شود که وقتی جریان الکتریکی کوچکی از لایه بین‌المللی عبور می‌کند واضح باشد و وقتی جریان قطع می‌شود مات باشد