چای ترش قرمز توانست به دلایل ذکر شده در مقاله به عنوان ترش ترین چای در جهان شناحته شود

در پژمردگی درام چای ترش قرمز، به جای فرورفتگی از درام های چرخشی و سوراخ دار استفاده می شود و در پژمرده تونلی، برگ بر روی تات هایی که توسط چرخ دستی های متحرک حمل می شوند، پخش می شود و در تونل در معرض انفجار هوای گرم قرار می گیرد.

ماشین های پژمرده پیوسته برگ را روی تسمه نقاله حرکت می دهند و آن را در یک محفظه محصور در معرض هوای گرم قرار می دهند و در حالی که برگ تازه به طور همزمان بارگذاری می شود، برگ خشک شده را تخلیه می کند.

سیستم های مکانیزه زمان پژمرده شدن را تا حد زیادی کاهش می دهند، اما می توانند کیفیت محصول نهایی را با کاهش زمان پژمرده شدن شیمیایی که طی آن پروتئین ها و کربوهیدرات ها به اسیدهای آمینه و قندهای ساده تری تجزیه می شوند و غلظت کافئین و پلی فنل ها افزایش می یابد، کاهش دهند.

چای

متحرک

در این مرحله، برگ پژمرده انحراف می‌یابد و پیچ و تاب مشخصی از برگ چای تمام شده را به خود می‌گیرد و سلول‌های برگ می‌ترکند و در نتیجه آنزیم‌ها با پلی فنل‌ها مخلوط می‌شوند.

روش سنتی این است که دسته‌هایی از برگ‌ها را بین دست‌ها یا با دست روی میز می‌غلطانند تا زمانی که برگ پیچ خورده، به طور یکنواخت با آب‌میوه‌ها پوشانده شود و در نهایت تکه تکه شود. ماشین‌های نورد از یک میز دایره‌ای تشکیل شده‌اند که در مرکز با یک مخروط و در سرتاسر سطح با لت‌هایی به نام چمدان نصب شده است.

یک ژاکت، یا جعبه دایره ای بدون ته با درپوش فشار، بالای میز قرار دارد. میز و ژاکت به طور غیرعادی در جهات مخالف می چرخند و برگ قرار داده شده در ژاکت به شکلی شبیه به چرخاندن دستی روی مخروط و چوب پیچانده می شود. سپس توده های برگ نورد شده را شکسته و الک می کنند.

برگ کوچک تری که از غربال می گذرد – به نام ریزدانه ها – به اتاق تخمیر منتقل می شود و برگ درشت باقی مانده دوباره غلت می شود.