سیب میوه رژیمی

میوه آرایی سیب شواهد نشان می‌دهد که رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان را کاهش دهد و فیتوکمیکال‌ها از جمله فنولیک‌ها، فلاونوئیدها و کاروتنوئیدهای میوه‌ها و سبزیجات ممکن است نقش کلیدی در کاهش خطر بیماری‌های مزمن داشته باشند.

سیب منبعی پرمصرف و غنی از مواد شیمیایی گیاهی است و مطالعات اپیدمیولوژیک مصرف سیب را با کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها، بیماری های قلبی عروقی، آسم و دیابت مرتبط دانسته اند.

ماهی قزل آلا،در آزمایشگاه، سیب دارای فعالیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی، مهار تکثیر سلول های سرطانی، کاهش اکسیداسیون لیپیدها و کاهش کلسترول است. سیب حاوی انواع فیتوکمیکال ها از جمله کورستین، کاتچین، فلوریدزین و اسید کلروژنیک است که همگی آنتی اکسیدان های قوی هستند.

ترکیبات فیتوشیمیایی سیب بین انواع مختلف سیب بسیار متفاوت است و همچنین در طول بلوغ و رسیدن میوه تغییرات کمی در مواد شیمیایی گیاهی ایجاد می شود.

بهترین زمان مصرف پودر سنجد،ذخیره سازی تاثیر کمی بر فیتوکمیکال های سیب دارد، اما فرآوری می تواند تاثیر زیادی بر مواد شیمیایی گیاهی سیب داشته باشد در حالی که تحقیقات گسترده ای وجود دارد، مروری بر ادبیات فواید سلامتی سیب و مواد شیمیایی گیاهی آن برای خلاصه کردن این کار گردآوری نشده است.

هدف این مقاله بررسی جدیدترین ادبیات در مورد فواید سلامتی سیب و فیتوکمیکال های آن، فراهمی زیستی فیتوشیمیایی و رفتار آنتی اکسیدانی، و اثرات تنوع، رسیدن، ذخیره سازی و فرآوری بر فیتوکمیکال های سیب است.

همچنین در اکثر کشورهای صنعتی، بیماری های قلبی عروقی و سرطان به عنوان دو عامل اصلی مرگ و میر رتبه بندی می شوند. علل هر دو بیماری با انتخاب سبک زندگی مرتبط است و یکی از مهمترین آنها رژیم غذایی است.

طرز تهیه زیتون سیاه، تخمین زده شده است که یک رژیم غذایی سالم می تواند از حدود 30 درصد از همه سرطان ها جلوگیری کند  کلسترول بالا و چاقی تا حد زیادی تحت تأثیر رژیم غذایی و سبک زندگی قرار دارند و میلیاردها دلار هزینه های مربوط به سلامتی را برای ایالات متحده هزینه می کنند.

  • منابع:
    1. Apple phytochemicals and their health benefits

  • تبلیغات: 
  1. قیمت آلو بخارا درجه یک به همراه خرید آلو بخارا عمده
  2. فروش سیب درختی سفید+قیمت امروز
  3. پوشش های معماری و دکوراتیو با رنگ
  4. انتشار گازهای گلخانه ای و ماشین ظرفشویی