نژاد سگ

سگ پاکوتاه سگ ها اشکال و اندازه های مختلفی دارند. کوچکترین نژادها شامل انواع اسباب بازی و مینیاتوری مانند پودل اسباب بازی، پاپیلون، چیهواهوا و شیتزو است. این سگ ها معمولاً تنها 5 تا 10 پوند (2.3 تا 4.5 کیلوگرم) یا حتی کمتر وزن دارند. سگ های با جثه متوسط شامل بسیاری از تریرها و اسپانیل ها هستند که وزن آنها بین 10 تا 50 پوند (4.5 تا 23 کیلوگرم) است.

باز هم بزرگترها رتریورها، شپردها و ستترها هستند که اغلب 65 تا 100 پوند (30 تا 45 کیلوگرم) وزن دارند. در نهایت، نژادهای غول پیکر مانند ماستیف، کوموندور و سنت برنارد می توانند به 200 پوند (91 کیلوگرم) نزدیک شوند یا از آن فراتر روند. البته قیمت سگ جیبی  اندازه‌ها در نژادها متفاوت است و نرها معمولاً بزرگ‌تر از ماده‌ها هستند. سگ های نژاد مختلط شامل همه محدوده های اندازه هستند.

 ارکوپال جدید ،سگ ها متابولیسم بالاتری نسبت به افراد دارند. آنها سریع‌تر نفس می‌کشند، خون را سریع‌تر پمپاژ می‌کنند، سریع‌تر بالغ می‌شوند و دمای طبیعی بدنشان بالاتر است (جدول: مقادیر طبیعی فیزیولوژیک سگ را ببینید). به نظر می رسد سگ های جوان حتی انرژی بیشتری نسبت به بچه ها دارند. با این حال، این متابولیسم بالا با طول عمر کوتاه تری همراه است.

یک قانون کلی رایج این است که 1 سال سگ برابر است با 10 تا 12 سال نفر برای 2 سال اول، و سپس 4 سال سال (در هر سال سگ) پس از آن (به جدول: سال سگ در مقابل سال افراد مراجعه کنید).

سرویس آرکوپال ،طول عمر واقعی بستگی به سلامتی و اندازه دارد و نژادهای کوچک معمولاً بیشتر از نژادهای بزرگتر زندگی می کنند سگ ها به طور کلی در حفظ گرما بسیار بهتر از خنک کردن خود هستند. در سگ‌های سورتمه‌ای که می‌توانند در هوای آزاد حتی در دمای بسیار سرد زنده بمانند.

  • منابع:
    1. Description and Physical Characteristics of Dogs

  • تبلیغات: 
  1. میانگین نمرات مردانگی عطرهای مردانه چقدر است
  2. فواید بی نظیر لیمو برای تقویت سلامتی
  3. ترفند های تضمینی برای رسیدن به موفقیت
  4. پروژه ساخت شهر در زیر اقیانوس