چگونه دستگاه قند خون خود را انتخاب کنیم؟

آیا شما دیابتی هستید و برای کنترل سطح قند خون خود به یک دستگاه قند خون نیاز دارید؟ ویژگی ها، عملکردها، قیمت، بازپرداخت … در اینجا معیارهای اصلی برای در نظر گرفتن وجود دارد
دستگاه گلوکز خون (یا گلوکومتر) به دستگاهی اطلاق می شود که سطح قند خون را کنترل می کند. این ابزار برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1 ضروری است، زیرا نتایج چندین بار در روز، نظارت بر بیماری و تطبیق درمان با انسولین را ممکن می‌سازد.

افراد مبتلا به دیابت نوع 2 همیشه مجهز نیستند زیرا اندازه گیری روزانه را انجام نمی دهند. با این حال، Haute Autorité de Santé (HAS) برای بیمارانی که انسولین مصرف می‌کنند در کوتاه‌مدت یا میان‌مدت، نظارت بر قند خون را از طریق یک خواننده توصیه می‌کند.

دستگاه قند خونقبل از انتخاب دستگاه اندازه گیری قند خون …

تعداد زیادی اندازه گیری قند خون وجود دارد، اما دستگاهی که انتخاب می کنید باید متناسب با نیاز شما باشد. عجله نکنید: ابتدا فهرستی از انتظارات خود را با توجه به استفاده ای که از دستگاه خواهید کرد تهیه کنید.

و هر انتخابی که دارید، خواننده را نزد پزشک یا داروساز خود ببرید، او نحوه شروع و روش های خود نظارتی (تکرار، اهداف و غیره) را توضیح خواهد داد.

ارگونومی دستگاه اندازه گیری قند خون

شکل و اندازه خواننده شما بسیار مهم است زیرا شما چندین بار در روز این شی را در دست خواهید گرفت. دستگاهی را انتخاب کنید که با مورفولوژی و قدرت شما سازگار باشد.

توجه: خوان های غیر لغزنده برای گرفتن خوب وجود دارد.

اندازه صفحه نمایش (و کاراکترها)، روشنایی، سیستم صوتی یا “نور پس زمینه” معیارهایی هستند که افراد مسن یا کسانی که بینایی ضعیفی دارند باید در نظر بگیرند.

اندازه گیری قند خون: حفظ داده ها

دستگاهی با حافظه کافی برای پیگیری قند خون خود در طول زمان انتخاب کنید.

توجه: سنج های قند خون متصل (متصل به تلفن همراه) وجود دارد که داده ها در گوشی هوشمند روی آن ذخیره می شوند.

داده های گلوکز خون را نیز می توان از طریق نرم افزار در رایانه شما ذخیره کرد. این قرائت‌های قند خون به شما این امکان را می‌دهد که تغییرات دیابت خود را در طول چند هفته، حتی چند ماه دنبال کنید و آنها را به پزشک خود ارسال کنید.

دستگاه گلوکز خون با نوار

اگر دستگاهی با نوارها انتخاب می کنید، باید آنها را به طور مرتب خریداری کنید و با هر اندازه گیری تغییر دهید.

دستگاهی که از نوارها استفاده می کند، برای اینکه دقیق باشد، باید کالیبره (یا کالیبره) شود. یک دستگاه اندازه گیری قند خون با یک سیستم کالیبراسیون ساده انتخاب کنید. برخی از دستگاه ها با استفاده از یک تراشه الکترونیکی که مرتباً تغییر می کند، کالیبره می شوند، برخی دیگر با نوار کالیبراسیون و برخی دیگر با مقدار کالیبراسیون برای وارد کردن به دستگاه.

گلوکز سنج بدون نیش

قند سنج های جدیدتری وجود دارند که نوارها را حذف می کنند زیرا قند خون را با استفاده از حسگر روی بازو اندازه گیری می کنند.

برای مثال، سیستم مانیتورینگ گلوکز FreeStyle Libre Flash، سطح قند مایع بینابینی را به طور مداوم اندازه گیری می کند2 و نیازی به سوزن نیست.