پزشکان هلندی زیره سبز خراسان را برای بیماران آلزایمری تجویز می کنند

ترکیب اسانس زیره سبز خراسان حاوی ماده مخصوص کارون (تا 50 تا 60 درصد) است که طبق مطالعات، رشد نئوپلاسم های مختلف را مسدود می کند.

علاوه بر این، حاوی ویتامین های حیاتی گروه B (پیریدوکسین، ریبوفلاوین، تیامین)، توکوفرول، بتاکاروتن و ویتامین C است.

زیره به طور گسترده در طب عامیانه به عنوان ادرار آور و ضد اسپاسم و همچنین به عنوان وسیله ای برای تحریک هضم و گوارش استفاده می شود.

خطر قولنج و تولید بیش از حد گاز را کاهش می دهد آن را به شستشوی گیاهی برای لارنژیت اضافه کنید.

دم کرده زیره زیره توسط مادران شیرده استفاده می شود، زیرا شیردهی را بهبود می بخشد (1-2 قاشق غذاخوری دانه های خرد شده در هر 1 فنجان آب جوش به مدت 30 دقیقه دم می شود).

زیره روند بازسازی بافت را تسریع می کند، وضعیت پوست را بهبود می بخشد (به ویژه در معرض چربی) این خواص توسط تولید کنندگان لوازم آرایشی مورد توجه قرار می گیرد و از زیره به عنوان یک جزء اضافی در تولید صابون، لوسیون و سایر محصولات استفاده می شود.

عدم تحمل فردی یا حساسیت به این محصول متخصصان تغذیه زیره و آماده سازی از آن را برای افرادی که سوابق بیمارستانی آنها دارای تشخیص است توصیه نمی کنند: گاستریت با اسیدیته بالا، سنگ کلیه، دیابت شیرین، بیماری عروق کرونر قلب یا ترومبوفلبیت.

در مصر باستان، زیره نه تنها به عنوان ادویه، بلکه به عنوان یکی از اجزای فرآیند مومیایی کردن نیز مورد استفاده قرار می گرفت.

در قرون وسطی، زیره به عنوان یک “درمان عشق” شناخته می شد، ظاهراً به حفظ عشق و وفاداری کمک می کرد، بنابراین در عروسی ها نوشیدنی هایی با زیره تهیه می شد.

هلندی ها انواع زیره را تولید کردند که دانه های آن خرد نمی شود در حال حاضر هلند یکی از تامین کنندگان اصلی این ادویه محسوب می شود.