نقاشی که از لوله پلی اتیلن دوجداره کاروگیت برای طراحی استفاده می کند

به لطف مزایای لوله پلی اتیلن دوجداره کاروگیت کاربرد آن در بخش‌های صنعتی متعددی مانند تصفیه آب (شیرین‌کن، تصفیه و تصفیه فاضلاب)، بخش معدن یا صنایع شیمیایی (لوله‌های گاز، مواد شیمیایی…) گسترش می‌یابد.

در جمع آوری آب دریا یا در تخلیه پس از تصفیه، یافتن لوله هایی با این نوع مواد معمول است آب از لوله ها گرفته می شود، تصفیه می شود و متعاقباً در داخل کارخانه آب شیرین کن توزیع می شود.

تطهیر
لوله های پلی اتیلن با توجه به ویژگی هایی که قبلا ذکر کردیم مانند انعطاف پذیری، مقاومت و یا عدم حساسیت به یخ زدگی مناسب ترین لوله ها برای تامین و توزیع آب آشامیدنی می باشد این لوله ها تضمینی برای برآورده شدن نیازها بدون آسیب رساندن به محیط زیست هستند.

از لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب از طریق لوله های تحت فشار نیز استفاده می شود.

به دلیل انعطاف پذیری و مقاومت آن در برابر خوردگی، دسترسی به انواع مناطق از تصفیه خانه برای آنها آسان است، مهم نیست چقدر دورتر یا کم ساخته شده باشند.

پلی اتیلن به عنوان یک مانع نفوذ ناپذیر در حوضچه هایی که زباله های معدن را در خود جای می دهند، استفاده می شود دلیل این استفاده این است که بسیاری از ضایعات حاصل از معادن بسیار سمی و برای محیط زیست مضر هستند.

لازم به ذکر می باشد که به لطف مقاومت پلی اتیلن، از نشتی جلوگیری می شود و پایداری طولانی مدت آن تضمین می شود، علاوه بر آن از عبور مواد به سایر مناطق ناشی از فرسایش جلوگیری می شود.

لوله های پلی اتیلن در صنایع شیمیایی: در حمل و نقل گاز، تضمین مقاومت و جلوگیری از نشت نیز مهم است به همین دلیل، پلی اتیلن در اجزای رسانای گازها، سفتی، جلوگیری از تلفات، نشتی، نفوذ و خروج گاز را تضمین می کند.