نخود در روسیه که موجب مرگ پیرترین زن شد

نخود در روسیه با طعم لطیف و بافت «شنی» خود، ماده ای با هزاران کاربرد در آشپزخانه است و در اندک خود دارای خواص و فواید بسیاری برای بدن انسان است اما ارزش غذایی نخود چیست؟ این حبوبات عمدتاً از کربوهیدرات، فیبر و پروتئین تشکیل شده اند، اما سرشار از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و نمک های معدنی هستند که خواص و فواید بسیار مفیدی به نخود می بخشد.

بیایید یکی یکی خواص نخود را که توسط بیمارستان تحقیقاتی Humanitas گزارش شده و توسط مطالعه “ارزش غذایی و فواید سلامتی نخود و هوموس” توسط سه دانشگاه بزرگ ایالات متحده تایید شده است، کشف کنیم.

نخود سرشار از پروتئین های گیاهی می باشد هرکسی که از رژیم گیاهخواری یا وگان پیروی می کند اهمیت دریافت پروتئین کافی از گیاهان از طریق جایگزین های گوشت را می داند خوشبختانه، نخود می تواند انتخاب معتبری باشد: در 100 گرم از این حبوبات، 20.9 گرم پروتئین پیدا می کنیم (طبق دستورالعمل یک رژیم غذایی سالم، مصرف پروتئین توصیه شده برای بزرگسالان 0.90 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است، بنابراین یک فرد وزن 60 کیلوگرم به 54 گرم پروتئین نیاز دارد).

با این حال، پروتئین های موجود در حبوبات با تمام اسیدهای آمینه ضروری که در عوض در پروتئین های حیوانی وجود دارند، کامل نیستند بنابراین، ترکیب نخود و سایر حبوبات با غلات برای جذب تعداد بیشتری از مواد مغذی ضروری توصیه می شود.

آنها به کاهش کلسترول و تری گلیسرید کمک می کنند نخود به دلیل داشتن فیبر دارای فواید بسیار خوبی برای حمایت از کاهش جذب کلسترول است علاوه بر این، نخود به دلیل وجود ساپونین ها، خواص خود را در برابر کلسترول بد و تری گلیسیرید تقویت می کند.

اگر علاقه مند هستید، فواید میوه خشک در برابر کلسترول را نیز کشف کنید سایر غذاهایی که می توانند کمک کنند برنج ونیر، سیر سیاه تخمیر شده و دانه های چیا هستند.