رادیاتوری که در موزه برلین نگهداری می شود

رادیاتور پژو 405،یک سیستم خنک کننده کامل در زیر کاپوت ماشین شما کار می کند که به آن کمک می کند بدون گرم شدن بیش از حد کار کند. موتور در حین کار بسیار داغ می شود، بنابراین برای جلوگیری از آسیب باید دما را تنظیم کرد.

قطعات زیادی این سیستم خنک کننده را تشکیل می دهند، از جمله پمپ آب، ترموستات، شیلنگ ها، فن ها و رادیاتور. رادیاتور یک مبدل حرارتی است که به خنک شدن موتور کمک می کند.

به خواندن ادامه دهید تا در مورد نحوه عملکرد رادیاتور و اینکه چرا برای عملکرد وسیله نقلیه شما بسیار مهم است، بیشتر بدانید.

رادیاتور به خنک نگه داشتن وسیله نقلیه شما کمک می کند، اما دقیقاً چگونه به این هدف می رسد؟

موتور خودرو سوخت را می سوزاند و انرژی تولید می کند که گرما تولید می کند. تخلیه این گرما از قطعات موتور برای جلوگیری از آسیب مهم است.

رادیاتورها برای از بین بردن گرما از موتور کار می کنند. این فرآیند زمانی شروع می شود که ترموستات جلوی موتور گرمای اضافی را تشخیص دهد. سپس مایع خنک‌کننده و آب از رادیاتور خارج شده و از طریق موتور فرستاده می‌شود تا این گرما را جذب کند.

هنگامی که مایع گرمای اضافی را دریافت کرد، به رادیاتور بازگردانده می شود، که برای دمیدن هوا در سراسر آن و خنک کردن آن کار می کند و گرما را با هوای خارج از خودرو مبادله می کند.

رادیاتور در طول فرآیند از پره های فلزی نازک استفاده می کند که در خروج گرما به سرعت به هوای خارج از ماشین موثر است. این باله ها اغلب در کنار فن که هوا را در سراسر رادیاتور می دمد کار می کنند.

به طور خلاصه، پاسخ به “رادیاتور در ماشین چیست؟” ساده است – این یک تبادل حرارتی است که سیال را خنک می کند و موتور را خنک می کند.

ادیاتور در زیر کاپوت و جلوی موتور قرار دارد. مخزن خنک کننده نیز در کنار این قطعات قرار دارد.

در اینجا نموداری از سیستم خنک کننده موتور خودرو، از جمله شکل ظاهری رادیاتور آمده است:

چند قسمت اصلی رادیاتور را تشکیل می دهند و هر کدام در فرآیند خنک سازی نقش دارند. آن ها هستند:

هسته: هسته بزرگترین قسمت رادیاتور است. این یک بلوک فلزی است که دارای باله های خنک کننده فلزی است که به تخلیه هوا کمک می کند. هسته جایی است که مایع داغ گرما را آزاد می کند و قبل از ارسال مجدد در فرآیند خنک می شود.

 

  • منابع:
  1. HOW DOES A CAR RADIATOR WORK