درباره زیتون سیاه

میوه درخت زیتون در آشپزی غیر از منبع روغن کاربرد دارد. زیتون را روی پیتزا، پاستا، کاناپه و حتی در نوشیدنی های کوکتل پیدا می کنید. ترش و شور و کمی تلخ هستند.

طرز تهیه زیتون سیاه چیزی که اکثر مردم نمی دانند این است که ترشی و شوری حاصل از تخمیر و درمان است. در حالت خام، زیتون به سختی خوش طعم است. برای خوش طعم شدن آن باید در آب نمک خیسانده شود یا به شکل دیگری عمل آوری شود.

تفاوت بین زیتون سبز و سیاه چیست؟
در بازار، زیتون سبز و سیاه پیدا خواهید کرد. آنها اغلب در شیشه ها بسته بندی می شوند و در مایع خیس می شوند.

زیتون سبز قبل از شروع رسیدن چیده می شود. زیتون سیاه پس از رسیدن چیده می شود. یک استثنا وجود دارد، اما بعداً در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

زیتون های نیمه رسیده از قرمز تا قهوه ای متغیر هستند
بهترین زمان مصرف پودر سنجد،اگرچه اکثر شیشه‌های زیتون در خواربارفروشی حاوی زیتون‌های سبز یا سیاه هستند، اما این زیتون‌های نیمه رسیده وجود دارند که پس از شروع فرآیند رسیدن، اما قبل از رسیدن کامل، چیده می‌شوند.

زیتون در مراحل مختلف رسیدگی
رنگ این زیتون ها بسته به زمان دقیق برداشت متفاوت است.

چرا رنگ زیتون تغییر می کند؟ آنها آنتوسیانین هایی را که می رسند جمع می کنند.

آیا رنگ زیتون بر طعم آن تأثیر می گذارد؟
اگر در مورد زیتون هایی صحبت می کنید که درست از درخت چیده شده اند، پاسخ مثبت خواهد بود. اما اگر در مورد زیتون در شیشه‌هایی صحبت می‌کنید که در آشپزخانه‌ها فرو می‌روند، طعم زیتون، صرف نظر از رنگ، بیشتر تحت تأثیر پخت و فرآوری قرار می‌گیرد تا رنگ.

چگونه زیتون “درمان” می شود
این یک فرآیند تخمیر است که می تواند از چند روز (با استفاده از لیمو) تا چند ماه (با نمک یا آب نمک) باشد.

برخی از زیتون های سیاه فقط زیتون های نارس “درمان شده” هستند
ماهی قزل آلا،همانطور که گفته شد، زیتون سیاه واقعی درختی است. مراقب باشید که همه زیتون های سیاهی که در خواربار فروشی فروخته می شوند درختی نیستند.

زیتون های سیاه
زیتون‌های سیاه، اگرچه روی قوطی‌های سوپرمارکت برچسب «رسیده» می‌زنند، اما در واقع اینطور نیستند: اینها، اختراع کالیفرنیا، زیتون‌های سبزی هستند که در یک محلول قلیایی پخته شده و سپس با اکسیژن و یک ترکیب آهن (گلوکونات آهنی) درمان شده‌اند. پوست آنها را به رنگ مشکی براق در می آورد.

حقیقت تلخ درباره زیتون» در نشنال جئوگرافیک
میوه آرایی سیب ،زیتون سیاه” کالیفرنیا همچنین تنها زیتون های تجاری فروخته شده است که تحت تخمیر قرار نگرفته است. “محلول قلیایی” مورد استفاده در پخت، لیلی است که زیتون در آن خیس می شود. “درمان با اکسیژن” به این معنی است که زیتون با هوای فشرده تزریق می شود. این دو عمل را بارها و بارها تکرار کنید تا زمانی که لیمو از درون گودال زیتون خیس شود و سیاه شود.

  • منابع:
    1. Green and black olives: what’s the difference

  • تبلیغات: 
  1. مراکز فروش لیمو خشک جهرم
  2. خرید دریل شارژی هیلتی مدل SFC22-A
  3. شناخت بهترین نارنج
  4. قیمت آجر فشاری سوراخ دار + ابعاد