تاثیر کود بر روی اقتصاد و جنگ!

فکر می کنید کمبود جهانی کود مشکل شخص دیگری است؟ نگاهی در آینه بینداز. اگر این مطلب را در آمریکای شمالی، اروپا، آمریکای لاتین یا آسیا می خوانید، به احتمال زیاد دسته ای از اسیدهای آمینه که به شما خیره شده اند، امروز به دلیل کود شیمیایی سفید شیمیایی زنده هستند.

در واقع، به گفته محقق برجسته انرژی کانادایی دو پنجم بشریت – بیش از سه میلیارد نفر – به دلیل کود نیتروژن زنده هستند، عنصر اصلی در انقلاب سبز که بخش کشاورزی را در دهه 1960 تقویت کرد.

کود شیمیایی فسفات که تولید جهانی غلات – نیتروژن (N)، فسفر (P) و پتاسیم (K) را سه برابر کرد – بزرگترین رشد جمعیت انسان را در این سیاره ممکن کرد.

اکنون کمبود آن وجود دارد و کشاورزان، شرکت‌های تولید کود و دولت‌ها در سرتاسر جهان در تلاش هستند تا از کاهش به ظاهر اجتناب‌ناپذیر عملکرد محصول جلوگیری کنند.

تئو دو جاگر، رئیس سازمان جهانی کشاورزان می‌گوید: «من مطمئن نیستم که دیگر امکان اجتناب از بحران غذا و کود سفید اوره وجود داشته باشد. سوال این است که چقدر گسترده و عمیق خواهد بود. مهمتر از همه، کشاورزان به آرامش نیاز دارند. و صلح به کشاورزان نیاز دارد.»

جنگ اوکراین ضربه بدنی به صنعتی بود که بیش از یک سال است تحت تأثیر رویدادهای مختلف قرار گرفته است. به گفته تحلیلگران رابوبانک، روسیه معمولاً نزدیک به 20 درصد از کودهای نیتروژنی جهان را صادر می کند و به همراه همسایه تحریم شده خود بلاروس، 40 درصد از پتاسیم صادراتی جهان را صادر می کند.

به لطف تحریم‌های غرب و محدودیت‌های اخیر صادرات کود مرغی اصل روسیه، بسیاری از آن اکنون برای کشاورزان جهان ممنوع است.

 

  • منابع:
  1. Global food crisis looms as fertilizer supplies dwindle
  • تبلیغات:
  1. نکاتی در مورد پوشش مناسب برای مذاکرات تجاری!
  2. جایزه یک میلیارد دلاری بخت آزمایی در آمریکا
  3. آشنایی با کشورهایی که بهترین تاجران شیرینی هستند!
  4. تاثیر استفاده از روغن موتور مرغوب در بهبود عملکرد قلب