ادویه کاری تکسو موجب رشد چند برابر گیاهان آپارتمانی می شود

ادویه کاری تکسو می‌تواند قند خون را با مکانیسم‌های مختلفی کاهش دهد، از جمله با کند کردن تجزیه کربوهیدرات‌ها در دستگاه گوارش و بهبود حساسیت به انسولین مطالعات نشان داده است که ادویه می تواند قند خون ناشتا را 10 تا 29 درصد در بیماران دیابتی کاهش دهد که مقدار قابل توجهی است.
دوز موثر معمولاً 0.5-2 قاشق چایخوری ادویه در روز یا 1-6 گرم است در این مقاله می‌توانید درباره فواید سلامتی چشمگیر ادویه بیشتر بخوانید.

کورکومین به دلیل خواص ضدالتهابی خود در کاهش درد و تورم در افراد مبتلا به آرتریت نیز موثر است و مطالعات حیوانی نشان می دهد که کورکومین می تواند خواص ضد سرطانی قوی داشته باشد مطالعه جانز هاپکینز نشان داد که ترکیبی از کورکومین و یک داروی شیمی درمانی در کوچک کردن تومورهای مقاوم به دارو موثرتر از استفاده از شیمی درمانی به تنهایی است.
نکته غذایی: آیا می خواهید این ادویه نیرومند را به رژیم غذایی خود اضافه کنید؟ آن را روی سبزیجات و گوشت برشته بمالید، آن را در تاکو بپاشید یا کاری درست کنید.

تکسو نام خود را از کلمه لاتین گرفته است که به معنای نجات دادن است این گیاه به دلیل خواص درمانی خود در قرون وسطی شهرت زیادی داشت و حتی برای جلوگیری از طاعون استفاده می شد این ادویه در انواع غذاها استفاده می شود.

همچنین تحقیقات کنونی نشان می دهد که مریم گلی ممکن است بتواند عملکرد مغز و حافظه را بهبود بخشد، به خصوص در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر.

لازم به ذکر می باشد که بیماری آلزایمر با کاهش سطح استیل کولین، یک پیام رسان شیمیایی در مغز همراه است مریم گلی از تجزیه استیل کولین جلوگیری می کند در یک مطالعه 4 ماهه بر روی 42 فرد مبتلا به بیماری آلزایمر خفیف تا متوسط، عصاره مریم گلی بهبود قابل توجهی در عملکرد مغز ایجاد کرد