آشپز آمریکایی که از شکر پنیر شیروان برای تزیین سالاد استفاده می کند

شکر پنیر شیروان با وجود بافت چسبناک و حاوی مقدار زیادی قند، عامل اصلی پوسیدگی نیست با این حال، همین امر را می توان در مورد شیرینی ها و سایر غذاهایی که از قندهای تصفیه شده تهیه می شود، گفت.

در واقع، حفره ها توسط ترکیبی از عوامل مختلف مانند دندان، بستر، زمان و میکروارگانیسم ها ایجاد می شوند.

این بستر توسط تمام کربوهیدرات ها ایجاد می شود که می تواند از نان، شکر پنیر، بیسکویت، آب میوه، پاستا، شیر و حتی میوه باشد.

این با این واقعیت توضیح داده می شود که باکتری ها با هر نوع قندی واکنش شیمیایی ایجاد می کنند و بین لاکتوز (مواد میوه ای) و گلوکز (مواد میوه ای) و بین قندهای تصفیه شده و ساده تمایز قائل نمی شوند.

در همه موارد این واکنش باعث تولید اسید می شود که به مینای دندان حمله کرده و باعث پوسیدگی دندان می شود رعایت بهداشت دهان و دندان برای پیشگیری از این اختلال، صرف نظر از غذاهای مصرفی، ضروری است.

شکر

با این حال، باید در نظر داشت که هر چه مواد غذایی و محصولات قندی و چسبناک تر باشند، بهتر است دندان ها تمیز شوند.

همچنین خوب است که به طور منظم نخ دندان بکشید زیرا حفره های کودکان در فضاهای بینابینی بین دندان ها ایجاد می شود و متعاقباً با پوسیدگی سطوح بالایی نیز همراه است.

در زندگی کودکان شکر پنیر ها اغلب به عنوان هدیه تولد یا به عنوان پاداشی برای رفتار خوب وجود دارند این خوراکی‌ها بسیار دوست‌داشتنی هستند، زیرا طعم بسیار شیرینی دارند، حتی اگر دارای محتوای قند بالا و ارزش غذایی صفر باشند.

به همین دلیل در سال های اخیر بر مسئولیت شکر پنیر در ایجاد پوسیدگی تاکید شده است، اما باید در نظر داشت که عوامل مرتبط دیگری نیز وجود دارد.

اول از همه، ایجاد پوسیدگی با بهداشت نامناسب دهان مرتبط است، بنابراین مصرف متعادل شکر پنیر ها اگر به طور منظم دندان های خود را به خوبی مسواک بزنید، آسیبی نمی بیند.

در واقع، طبق تحقیقات دانیل کندلمن از بخش سلامت دهان دانشگاه مونترال، که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شده است، تا آنجا که به ایجاد آسیب شناسی های دندانی مربوط می شود، باید تأثیر قندها کاهش یابد.